Aerobic edzés

Az aerobic gyakorlatok nagyon sok pozitív változást eredményeznek a testben. Számos jele van, mint például az alacsonyabb szívritmus, jobb fizikai teljesítőképesség, súlycsökkenés valamint a szív és érrendszeri megbetegedések veszélyének csökkenése

Változások a szívben, az érrendszerben és a tüdőben:

  • A szív bal kamrája megnő és a kamra falak, megvastagodnak.
  • A szív teljesítő képessége megnő nyugalmi, illetve terhelt állapotban, elsősorban nagyobb méretének és összehúzódási kapacitásának köszönhetően.
  • A nyugalmi és a maximális szívritmus csökken.
  • A vérnyomás csökken.
  • Megnövekszik a vérplazma mennyisége. Ez javítja a vérkeringést, amely növeli az oxigén felvételét és a test hőszabályozást.
  • Növekszik a hemoglobin mennyisége.
  • A szív megnövekedett pumpálási kapacitásának, valamint az izmok fokozottabb oxigén felvételének köszönhetően az izmokhoz szállított maximális oxigén mennyiség megnő.
  • Az izmok hajszálér sűrűsége megnő.
  • A légzéstérfogat növekszik. Nyugalmi állapotban alacsonyabb lesz a légzésszám, de a gyakorlatok elvégzése közben esetleg többet lélegezhet.
  • A maximális oxigén felvételi kapacitás javul.

Az aerobic edzés egyéb hatásai:

  • Az aerobic energia növekszik
  • Csökkenti a testtömeget és testzsírt. Az izmok edzésével a test izomtömege gyarapszik.
  • Enyhíti a depressziót.
  • Megerősíti az ínakat és ínszalagokat.
  • Csökkenti a koleszterin szintet.
  • Növeli az izomsejtek méretét.
  • Növeli a csontok ásványi anyag tartalmát.
  • Csökkentheti a cukorbetegség, illetve a szív és érrendszeri megbetegedések veszélyét.
  • Csökkentheti a gyógyszeres kezelés szükségességét néhány betegségnél.
  • Csökkentheti néhány betegség tüneteit (asztma, cukorbetegség).

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban