Tökéletes kockás has circuit edzésmódszerrel

Tökéletes kockás has circuit edzésmódszerrel

 

A circuit edzésmódszer lényege, hogy attól függően milyen típusú edzést akarunk végezni (has, cardio, súlyzós) kijelölünk több állomást, amelyeken minimális pihenőidővel, egymás után hajtjuk végre a gyakorlatokat (köredzés). Egyszerre edzi a keringést, az izmokat, a gyakorlatok dinamikus végzésével pedig a gyorsaságot és a robbanékonyságot is kiválóan fejleszthetjük.

 

Tetszés szerint változtathatjuk –céljainknak megfelelően- a munka és a pihenőidőt, a használt gyakorlatok/súly arányait. Tökéletesen alkalmazható zsírégetés céljából is. A lényeg, hogy összekapcsoljuk az aerob és az anaerob terhelés előnyeit, azaz egy bizonyos tartományban tartjuk a pulzust, miközben anaerob terhelésnek tesszük ki a testet.

 

A tökéletes kockás has egyik legnagyszerűbb, de legkeményebb edzésmódszere. A kezdőknek a mérsékletesség elvét ajánljuk, hiszen egy-egy jól sikerült köredzés utáni másnap nem meglepő az izomláz (na meg oxigénsátor és egy jó masszőr igénye sem). Na de nem elrettenteni szeretnénk senkit, sokkal inkább a circuit módszer hatékonyságát dicsérnénk.

 

Kezdésként egy 4 állomásból álló edzéstervet ajánlunk. Eleinte lehetőleg mind a négy gyakorlat, különböző izomcsoportot (egyenes, ferde, haránthasizom) dolgoztasson meg. Azonos vagy együttható izomcsoportok köredzésénél az állóképesség kap nagyobb szerepet, ellenhatónál pedig a vörös rostokat fejlesztjük, tehát inkább az erő fejlesztése lesz a mérvadó. A lehetőségek határtalanok, rengeteg variáció van, ezért is szuper a circuit edzésmódszer.

 

A tökéletes kockás has eléréséhez azonban meg kell említenünk a helyes táplálkozás jelentőségét, hiszen „hasazhatunk” minden nap, ha esténként szénhidrátbombákat „zabálunk”. Az étkezés ugyanolyan fontos tényező a kockás has mítoszában, mint maga az edzés.

 

Példa:


1. állomás: állítható haspadon, egyenes hasizom fejlesztés


2. állomás: húzódzkodó- tolódzkodó állványon, lábemelés


3. állomás: haspadon, felülés törzsfordítással (jobbra-balra)


4. állomás: haspadon, hasprés

 

Olvasson többet a témában! További fitnesz cikkek:
 

 

Milyen az ideális haspad?

 

Fitnesz kiegészítők