Tökéletes kockás has circuit edzésmódszerrel

Tökéletes kockás has circuit edzésmódszerrel

 

A circuit edzésmódszer lényege, hogy attól függően milyen típusú edzést akarunk végezni (has, cardio, súlyzós) kijelölünk több állomást, amelyeken minimális pihenőidővel, egymás után hajtjuk végre a gyakorlatokat (köredzés). Egyszerre edzi a keringést, az izmokat, a gyakorlatok dinamikus végzésével pedig a gyorsaságot és a robbanékonyságot is kiválóan fejleszthetjük.

 

Tetszés szerint változtathatjuk –céljainknak megfelelően- a munka és a pihenőidőt, a használt gyakorlatok/súly arányait. Tökéletesen alkalmazható zsírégetés céljából is. A lényeg, hogy összekapcsoljuk az aerob és az anaerob terhelés előnyeit, azaz egy bizonyos tartományban tartjuk a pulzust, miközben anaerob terhelésnek tesszük ki a testet.

 

A tökéletes kockás has egyik legnagyszerűbb, de legkeményebb edzésmódszere. A kezdőknek a mérsékletesség elvét ajánljuk, hiszen egy-egy jól sikerült köredzés utáni másnap nem meglepő az izomláz (na meg oxigénsátor és egy jó masszőr igénye sem). Na de nem elrettenteni szeretnénk senkit, sokkal inkább a circuit módszer hatékonyságát dicsérnénk.

 

Kezdésként egy 4 állomásból álló edzéstervet ajánlunk. Eleinte lehetőleg mind a négy gyakorlat, különböző izomcsoportot (egyenes, ferde, haránthasizom) dolgoztasson meg. Azonos vagy együttható izomcsoportok köredzésénél az állóképesség kap nagyobb szerepet, ellenhatónál pedig a vörös rostokat fejlesztjük, tehát inkább az erő fejlesztése lesz a mérvadó. A lehetőségek határtalanok, rengeteg variáció van, ezért is szuper a circuit edzésmódszer.

 

A tökéletes kockás has eléréséhez azonban meg kell említenünk a helyes táplálkozás jelentőségét, hiszen „hasazhatunk” minden nap, ha esténként szénhidrátbombákat „zabálunk”. Az étkezés ugyanolyan fontos tényező a kockás has mítoszában, mint maga az edzés.

 

Példa:


1. állomás: állítható haspadon, egyenes hasizom fejlesztés


2. állomás: húzódzkodó- tolódzkodó állványon, lábemelés


3. állomás: haspadon, felülés törzsfordítással (jobbra-balra)


4. állomás: haspadon, hasprés

 

Olvasson többet a témában! További fitnesz cikkek:
 

 

Milyen az ideális haspad?

 

Fitnesz kiegészítők

Termékcsoport ajánlatunk

Futópad
Tekintse meg teljes Futópad kínálatunkat!
Elliptikus gép
Tekintse meg teljes Elliptikus gép kínálatunkat!
Padok állványok
Tekintse meg teljes Padok állványok kínálatunkat!
Fitnesz kiegészítők
Tekintse meg teljes Fitnesz kiegészítők kínálatunkat!