Has

Has izomcsoportok fejlesztése

A hasizom számos izomból épül fel, melyek úgy helyezkednek el, hogy lehetővé tegyék a törzs elfordulását a csípőhöz képest, valamint segítik a törzs csípőből való előrehajlását, az oldalra dőlést illetve e három mozgástípus kombinációját.

Az izomcsoport legszembeötlőbb és leglényegesebb izma az egyenes hasizom, amely egy nagy, lapos izomfal, szinte a has teljes elülső részét befedi és a bordák alsó része illetve a medence között helyezkedik el. Ez az izom akkor dolgozik, ha csípőből behajlítjuk testünket vagy, felemeljük lábunkat.

Egyes sportolók szerint a felülések inkább a hasizom felső részét, míg a lábemelések az alsó részét dolgozzák meg jobban, azonban a valóság az, hogy minden felülés és lábemelés a teljes hasizom összehúzódását okozza. Csípőnk két oldalán egy összetett izomcsoport helyezkedik el, ez pedig az oldalsó hasizom. Ez az izom húzódik össze a törzs elfordításakor, illetve oldalra döntésekor.

A hasizom edzésekor a magas ismétlésszám szerepet játszik az izmok megtartásában, de ez nem feltétlenül szükségszerű a has izomzatának fejlődésében. Akár gyakorlatonként 5-12 ismétléssel is egyre feszesebb lehet a hasfal pár hét alatt.

A hasizmok azonban nem kizárólag csak akkor dolgoznak, amikor felüléseket végzünk, hanem rotáláskor, azaz a törzs elfordításakor is, ezért mindenképp érdemes megdolgoztatni a ferde hasizmokat is, törzsfordító gyakorlatokkal. A „kockás” hasért meg kell erősíteni a hasizmokat, és le kell dolgozni a rárakódott zsírt, éppen ezért mindenképp be kell iktatni kardió és a zsírégető edzéseket is, mert csak így lehet egészséges úton megszabadulni a nem kívánt zsírpárnáktól.

Nagyon fontos, hogy a has izmai fekvenyomás és guggolás közben is intenzíven dolgoznak. Ezért is kell rendszeresen beiktatni az edzésekbe ezeket a gyakorlatokat, hogy erősítsük a törzs izmait, és jobb eredményt érjünk el a hasizom formálásában. A törzsizmok erősítése azért is fontos, hogy könnyebben elkerülhetők legyenek az esetleges sportsérülések.

Tipp

A hasizom fejlesztéséhez leginkább alkalmas gépek a haspadok, a szabad- és lapsúlyos fintesz centerek, a fekvenyomó padok, a hasprés gépek, valamint a futópadok, elliptikus gépek és az evezőpadok.

További izomcsoportok

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban