Kar

Kar izomcsoportok fejlesztése

A kar fő izmai több csoportra bonthatók, ezek pedig a kétfejű karizom, azaz bicepsz, a háromfejű karizom, vagy tricepsz és az alkar izmai. Figyelni kell arra is, hogy lehetőség szerint ne használjunk túl sok súlyt, hiszen ebben az esetben gyakorlataink kevésbé lesznek szabályosak, ezáltal hatékonyak, ugyanis a túl sok súly használata szabálytalan végrehajtást eredményezhet.

A bicepsz esetében a test egyik legkisebb izomcsoportjáról beszélünk, éppen ezért fordulhat elő, hogy a bicepszgyakorlatok esetében 9-10 sorozatból maximális kifáradást érhetünk el helyesen végzett gyakorlatok esetén.

A tricepsz nagyobb és erősebb izomcsoport lévén több munkát és nagyobb súlyokat kíván meg, mint a bicepsz és természetesen ebben az esetben is nagyon fontos a gyakorlatok helyes végrehajtása.

Az alkar izmai gyakorlatilag a bicepsz- és tricepsz gyakorlatok közben is dolgoznak, viszont ezt még fokozottabbá tehetjük különböző csuklóhajlító gyakorlatokkal.

Tipp

A karok erősítéséhez leginkább alkalmas gépek az álló vagy ülő Scott padok, a különböző szabad- és lapsúlyos fitnesz centerek, illetve az egykezes súlyzó. Kardió gépek közül a leghatékonyabb karizom erősítők az elliptikus gépek és az evezőpadok.

További izomcsoportok

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban