Táplálkozás

Főbb táplálkozási elvek a gyors metabolizmusú emberek számára:

Bőséges mennyiségű étel fogyasztása: lehetőség szerint minden étkezés tartalmazzon szénhidrát tartalmú ételeket, mint a rizs, burgonya, kenyér, tészta. Ezeket az élelmiszereket felhasználva a súlyzós edzés során, az izomzata gyorsabban fog fejlődni és a teste hamarabb fog regenerálódni. Mindezek mellett célszerű nagy mennyiségű gyümölcs és zöldég fogyasztása, mivel ezek vitamin és gyümölcscukor tartalma jelentős, a rostjaik pedig az emésztést segítik. A proteinszükséglet kielégítéséhez fogyasszon megfelelő mennyiségű húsféléket, illetve tejterméket - ajánlott az alacsony zsírtartamúakat választani -, valamint magvakat, mint például dió vagy mogyoró.
Fogyasszon a lehető legkevesebbet: zsíros húsokból és édességből, mivel ezek nagyban akadályozhatják a kívánt eredmény elérésében. Természetesen azt mondanunk sem kell, hogy mellőzze az alkoholfogyasztást és a dohányzást!

Főbb táplálkozási elvek a lassú metabolizmusú emberek számára:

Több ízben fogyasszon nagyobb mennyiségű gyümölcsöt és zöldséget, valamint fehérje tartalmú ételeket, amelyek elősegítik az izmok gyorsabb fejlődését. A proteinszükséglet kielégítéséhez fogyasszon megfelelő mennyiségű húsféléket, illetve tejterméket - ajánlott az alacsony zsírtartamúakat választani -, valamint magvakat, mint például dió vagy mogyoró.
Fogyasszon kevesebb szénhidrát tartalmú ételt, mint például a rizs, burgonya, kenyér, tészta és egyéb búzát tartalmazó készítmény, mivel ezek sok keményítőt tartalmaznak. Szintén a lehető legkevesebbet egyen: zsíros húsokból és édességből, mivel ezek nagyban akadályozhatják a kívánt eredmény elérésében. Természetesen azt mondanunk sem kell, hogy mellőzze az alkoholfogyasztást és a dohányzást!

A legfontosabb energiapótlók

JÓ ZSÍROK:

A zsírok a leginkább energiával teli és energiát adó összetevők. Szükség van rájuk, mivel egyes vitaminok a szervezetünkben csak zsírban képesek oldódni és kifejteni pozitív hatásukat, ezek a zsírban oldódó vitaminok, melyek a következők: A, D és E vitaminok.

SZÉNHIDRÁTOK:

A szénhidrát nem más, mint egyszerű, dupla, vagy összetett cukor. Két fő részre oszthatók, az emészthető és a nem emészthető (rostok) szénhidrátokra. A szénhidrátok a legelismertebbek, mint fő és gyors energiaforrások, de a test a zsírokhoz hasonlóan a szénhidrátokat is képes elraktározni, ezáltal nagy hatással van a szervezetünk vércukor szintjére és az inzulintermelésre.
Edzés előtt figyelmet kell arra fordítani, hogy szervezetünk "üzemanyag tartálya" fel legyen töltve energiát adó szénhidráttal, mivel ez fogja biztosítani az edzés ideje alatt a megfelelő erőnlétet. Edzés után ezt a műveletet meg kell ismételni, mivel így izomnövekedést és gyorsabb regenerálódás érhető el. Nagy mennyiségű szénhidrátot a következő élelmiszerek tartalmaznak: tésztafélék, rizs, burgonya, kenyér, bab és az édességek.
Ezekből a mondatokból mindenki számára kiderült, hogy a szénhidrátok a testünk üzemanyagai, amelyből energiát nyerhet az edzés idejére és nemcsak arra. Intenzív edzés alatt a testünk metabolizmusa a maximumon üzemel és ez is folyamatos energiaellátást igényel, tehát emiatt is fokozottan figyelni kell arra, hogy testünk és izmaink energiaigénye állandóan pótolva legyen.

FEHÉRJÉK:

Úgy ismertek, mint az élet alapkövei. Elengedhetetlenek, nem csak az izomtömeg növeléséhez, hanem az összes szerv működéséhez. A metabolizmus számára is a fő energiaforrásnak tekinthetők. Amikor az izmainkat intenzív súlyzós edzéssel növekedésre sarkalljuk, talán a megfelelő fehérjebevitel a legfontosabb, amit szem előtt kell tartani. A proteinszükségletünk kielégítésére 25-35%-ban állati vagy növényi eredetű fehérje a leginkább javasolt. Magasabb fehérjetartalmú ételek: szárnyas húsok, tojás, tej, hüvelyes növények, magvak.

A fentebb leírt mondatok és tanácsok alapján válik igazzá a következő mondás: AZ VAGY, AMIT MEGESZEL!

A helyes táplálkozás

Számtalan táplálkozási szakértő egyetért abban, hogy nagyon fontos lehetőleg a legtöbb természetes eredetű táplálék fogyasztása. Egybehangzó az a vélemény is, hogy kerüljük az úgynevezett "manipulált" gabonakészítményeket, mint a fehér kenyér, fehér rizs, tészta és a különböző sütemények fogyasztását mivel ezeknek a készítményeknek igen negatív hatása van a vércukorszintünkre.
Napi fogyasztása ajánlott a különböző zöldségeknek és magvaknak, mivel az ezekben található olajokban nagymértékben megtalálhatók a fehérjék, illetve a telítetlen zsírsavak, amelyeknek bizonyítottan pozitív hatása van az egészségünkre. Mindezek mellett heti kétszer ajánlott hal, szárnyashús és tojás fogyasztása, valamint ritkábban vörös hús fogyasztása, a tejtermékeket tekintve pedig a napi egy-két alkalommal történő fogyasztás javasolt.

Fontos: a helyes és egészséges táplálkozás hozzásegít mindenkit, hogy a fitnesz edzéseit eredményesen és hatásosan végezze. A fentebb leírt tanácsok segítenek a helyes táplálkozás világába való belépéshez, de természetesen ezek csak tanácsok. Zsírégetéskor fontos szempont, hogy a napi bevitt energia és étel mennyisége kevesebb legyen, mint amennyit edzéskor felhasználunk. Ennek következtében zsírégetéskor még fokozottabban kell figyelnünk a táplálkozási szokásainkra.

Természetes táplálékok

A természetes táplálékok fokozottan ajánlottak bőr és allergiás problémákkal küzdőknek, mivel ezek fogyasztása hosszú távon megnöveli szervezetünk és testünk ellenálló képességét a különböző külső behatásokkal szemben. Az egészséges táplálkozás elvét nem lehet két mondatban összefoglalni és önmagában nem elegendő, mert a táplálkozási szokásaink mellett oda kell figyelni arra is, hogy szándékosan ne romboljuk az egészségünket.
Manapság már számtalan olyan üzlet létezik, ahol hozzá lehet jutni ezekhez a természetes eredetű, tartósítószertől mentes élelmiszerekhez.

Segítünk

Segítünk a termékválasztásban